№ з/п
|
Тема уроку
|
Мета уроку
|
Вправи
|
Розділ
І. Здоров’я людини (3год)
|
|||
1
|
Дотримання
здорового способу життя
Практична
робота № 1
«Аналіз свого способу життя та особистих цілей».
|
Розширити уявлення учнів
про чинники підтримання мотивації до здорового способу життя. Ознайомити з
довгостроковими і короткостроковими наслідками різних способів життя.
Пояснити вплив способу життя на здоров’я. Вчити оцінювати рівень свого
здоров’я. Формувати високий рівень мотивації до здорового способу життя, віру
в себе, позитивне ставлення до своїх життєвих перспектив.
|
|
2
|
Сучасне уявлення про здоров’я. Взаємозв’язок
фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.
|
Розширити уявлення про
чинники впливу на здоров’я. Ознайомити з холістичним підходом до здоров’я та
ознаками здоров’я, хвороб та проміжних станів. Розкрити взаємозв’язок різних
складових здоров’я.
|
|
3
|
Чинники,
що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини.
Практична
робота № 2
«Довгострокове
планування з урахуванням важливих сфер життя».
Тематична
атестація по розділу І «Здоров’я людини».
|
Розширити уявлення про
сфери життя та необхідністю його планування. Формувати вміння аналізувати свій
спосіб життя, особисті цілі й розробляти довгострокові плани стосовно
важливих сфер життя. Вчити визначати цілі та розробляти плани у різних сферах
життя, формулювати життєве кредо.
|
|
Розділ
ІІ. Фізична складова здоров’я (6 год)
|
|||
4
|
Збереження
і зміцнення фізичної складової здоров’я
Взаємозв’язок складових
фізичного здоров’я. Види рухової активності.
|
Розширити уявлення учнів
про взаємозв’язок принципів особистої гігієни, адекватного харчування,
рухової активності, повноцінного відпочинку. Ознайомити з перевагами
здорового способу життя. Вчити правилам особистої гігієни, збалансованого
харчування і рухової активності.
|
|
5
|
Вплив рухової активності на
фізичний, психологічний і соціальний добробут людини.
|
Розширити уявлення про
популярні види рухової активності та вплив рухової активності на стан
здоров’я. Ознайомити з аеробною та анаеробною активностями.
|
|
6
|
Складові
особистої гігієни. Гігієнічні процедури.
|
Розширити
уявлення про складові особистої гігієни. Ознайомити із гігієнічними
процедурами. Формувати навички дотримання правил особистої гігієни.
|
|
7
|
Біологічні
ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.
|
Ознайомити
учнів із біологічними ритмами. Розширити уявлення про значення сну в юнацькому
віці.
|
|
8
|
Харчування при
різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.
Практична
робота № 3
«Розрахунок
калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму».
|
Розширити
уявлення учнів про значення харчування для здоров’я. Ознайомити з
характеристикою. Поживних речовин. Розкрити значення харчування за умов
різного фізичного навантаження. Вчити безпечно контролювати масу свого тіла
та розраховувати калорійність харчового раціону відповідно до енергозатрат
організму.
|
|
9
|
Моніторинг
здоров’я.
Види моніторингу фізичної складової здоров’я.
Показники фізичного здоров’я.
Практична
робота № 4
«Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного
здоров’я».
Тематична
атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я».
|
Розширити уявлення
учнів про чинники розвитку фізичного здоров’я. Ознайомити з індикаторами
фізичної форми. Вчити здійснювати експрес-оцінку індивідуального рівня
фізичного здоров’я.
|
|
Розділ
ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я (12
год)
|
|||
10
|
Самореалізація
особистості.
Самореалізація у
підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.
|
Розкрити поняття
самореалізації і життєвого самовизначення. Ознайомити зі складовими
самореалізації.
|
|
11
|
Самопізнання і формування
особистості. Формування самооцінки.
|
Розширити уявлення про
самопізнання і формування особистості та самооцінки. Ознайомити з чинниками
впливу на самооцінку людини.
|
|
12
|
Поняття життєвого
самовизначення. Складові життєвого самовизначення.
|
Розширити уявлення учнів
про поняття життєвого самовизначення. Ознайомити зі складовими життєвого
самовизначення.
|
|
13
|
Критерії і мотиви для вибору професії.
Профорієнтація.
Практична
робота № 5
Виявлення
професійних схильностей.
|
Розширити уявлення учнів
про необхідність вибору професії згідно з власними бажаннями, здібностями та
перспективами на ринку праці. Ознайомити з різними професіями. Розкрити
критерії професійного самовизначення. Навчити системі визначення професійних
схильностей.
|
|
14
|
Узагальнення
знань за темами розділу ІІІ. Міні-проект: «Дослідження ринку праці за
матеріалами засобів масової інформації»
|
Розширити уявлення учнів
про ринок праці. Ознайомити із впливом матеріалів засобів масової інформації
на ринок праці.
|
|
15
|
Екскурсія до
центру зайнятості населення
|
Розширити уявлення і знання
учнів про професії та їх значення. Ознайомити з професійними хворобами.
Розкрити поняття професійної придатності
|
|
16
|
Емоційне
благополуччя.
Природа і види
емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю.
Заліковий урок за І
семестр.
|
Розширити уявлення про роль
емоцій у житті людини. Ознайомити зі значенням емоційного благополуччя для
здоров’я і професійного успіху. Вчити прийомам самоконтролю.
|
|
17
|
Уміння вчитися.
Умови ефективного навчання. Активне і
пасивне навчання.
|
Розширити уявлення учнів
про умови ефективного навчання. Ознайомити з ознаками активного і пасивного
навчання. Розкрити переваги активного
стилю навчання.
|
|
18
|
Індивідуальні
особливості сприйняття і навчання.
Практична
робота № 6
Визначення
індивідуального стилю навчання.
|
Розширити уявлення про
індивідуальні особливості особистості. Ознайомити учнів із процесом
сприйняття і засвоєння інформації. Вчити визначати свій стиль навчання, застосовувати
прийоми ефективного навчання, раціонально планувати час.
|
|
19
|
Підготовка
до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки
до іспитів. Планування часу.
Практична
робота № 7
Відпрацювання
навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової
атестації.
|
Розширити уявлення учнів
про способи ефективного навчання і підготовки до іспитів. Формувати навички
раціонального планування часу і підготовки до іспитів.
|
|
20
|
Самовиховання
характеру.
Риси
характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.
Практична
робота № 8
Самооцінка
характеру. Проект самовиховання.
|
Розширити уявлення про риси
характеру за категоріями ставлення до себе, інших людей, речей, праці.
Ознайомити з чинниками від яких залежить характер людини. Навчити робити
самооцінку характеру. Формувати навички самовиховання характеру.
|
|
21
|
Роль життєвих
цінностей у формуванні характеру.
|
Розширити уявлення про
залежність формування характеру від різних чинників. Вчити визначати життєві
навички необхідні для удосконалення характеру.
|
|
22
|
Цінності і
якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру.
Тематична атестація по розділу ІІІ
«Психічна і духовна складові здоров’я».
|
Розширити уявлення учнів
про цінності і якість життя та моральний розвиток особистості. Ознайомити з
етапами морального розвитку особистості. Розкрити значення моральних
цінностей у формуванні характеру. Вчити аналізувати свої життєві цінності,
складати план удосконалення характеру.
|
|
Розділ
IV. Соціальна складова здоров’я (10 год)
|
|||
23
|
Тема 1. Соціальний добробут.
Соціальна
компетентність
Стосунки і рівні
спілкування. Навички ефективного спілкування.
|
Розширити уявлення про
стосунки і рівні спілкування. Формувати навички ефективного спілкування.
|
|
24
|
Принципи формування
міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.
Практична
робота № 9
«Відпрацювання прийомів
ефективного спілкування з дорослими й однолітками».
|
Розширити уявлення про міжособистісні
стосунки. Ознайомити з принципами формування міжособистісних стосунків. Вчити
ефективно спілкуватися, будувати міжособистісні стосунки з дорослими та
однолітками.
|
|
25
|
Цінність родини. Чинники
міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття «гендер» і «стать».
|
Розширити уявлення про родину
та її цінність. Розкрити ознаки міцної родини та роль родини у задоволенні
потреб людини. Ознайомити з чинниками міцної родини. Виховувати відповідальне
ставлення до сімейного життя.
|
|
26
|
Репродуктивне
здоров’я молоді.
Стан
репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих
стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку
раку шийки матки.
|
Поглибити знання учнів про
репродуктивне здоров’я. Ознайомити зі станом репродуктивного здоров’я молоді
в Україні та чинниками ризику. Розкрити негативні наслідки ранніх статевих
стосунків.
|
|
27
|
Запобігання захворюванням,
які передаються статевим шляхом. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за
використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ. Практична
робота № 10 «Ознайомлення
з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за
місцем проживання».
|
Поглиблювати знання учнів
про епідеміологічні захворювання що передаються статевим шляхом; ознайомити з
формулою індивідуального захисту, дати уявлення про санітарно-гігієнічні
навички та навички здійснення профілактичних заходів інфекційних захворювань,
виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.
|
|
28
|
Значення
моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Протидія стигмі і дискримінації
осіб за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я та з інвалідністю. Практична робота № 11 «Визначення
місця здоров’я в ієрархії
власних життєвих цінностей».
|
Розширити уявлення учнів з
проблеми ІПСШ. Підвищити рівень обізнаності учнів про шляхи інфікування ВІЛ,
гепатитами В і С. Ознайомити зі стадіями ВІЛ-інфекції та принципами
тестування на ВІЛ-інфекцію. Вчити об’єктивно оцінювати ризики інфікування
ВІЛ, гепатитами В і С у життєвих ситуаціях.
|
|
29
|
Вплив психоактивних речовин
на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.
Значення регулярних оглядів для хлопців і дівчат. Профілактика та раннє
виявлення онкологічних захворювань молочної залози (огляд мамолога). Практична робота № 12 «Відпрацювання
навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні
захворювання у своєму середовищі.
|
Розширити знання учнів про
психоактивні речовини. Ознайомити із впливом психоактивних речовин на
репродуктивне здоров’я. Підвищити рівень обізнаності про профілактику
вроджених вад. Виховувати відповідальність, ціннісне ставлення до здоров’я.
|
|
30
|
Соціально-психологічні та
медичні послуги держави для молоді.
|
Ознайомити з соціально-психологічними та медичними
послугами держави для молоді,
популяризувати діяльність клінік дружніх для молоді, виховати дбайливе
ставлення до власного здоров’я.
|
|
31
|
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки.
Безпека як потреба людини.
Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Практична робота № 13 «Відпрацювання навичок оцінювання ризику на
особистому рівні».
|
Поглибити знання учнів про
безпеку в ієрархії потреб. Розширити знання учнів про рівні та види загроз і
заходи безпеки на індивідуальному, національному і глобальному рівнях.
|
|
32
|
Взаємозв’язок особистої,
національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України.
Сфери національної безпеки.
|
Розширити уявлення про
основні пріоритети і сфери національної безпеки України. Ознайомити зі
сферами національної безпеки та чинниками впливу на рівень суспільної безпеки.
Розкрити взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Вчити
оцінювати ризики для життя і здоров’я людини на індивідуальному і суспільному
рівнях
|
|
33
|
Глобальні загрози,
породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно
доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу
життя. Практична робота № 14 «Оцінювання екологічних небезпек за місцем
проживання, що впливають на здоров’я громади».
|
Поглибити знання про
глобальні загрози, породжені діяльністю людини. Ознайомити з позитивними й
негативними наслідками технічного прогресу.
Розкрити значення принципу: «Мислити глобально, діяти локально».
Виховувати відповідальне ставлення до екологічних проблем своєї місцевості
|
|
34
|
Міжнародне екологічне
право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства
та сталого розвитку.
|
Поглибити знання учнів про
міжнародне екологічне право, екологічне законодавство України. Ознайомити з
поняттям «Інформаційне суспільство». Розкрити зміст поняття «сталий розвиток»
людства. Розширити уявлення про необхідність контролювати розвиток людства.
|
|
35
|
Тематична атестація по розділу IV «Соціальна
складова здоров’я»
Заліковий урок за ІІ семестр
|
Закріпити знання учнів з
предмета «основи здоров’я», з методикою проведення навчання на засадах
розвитку життєвих навичок. Проаналізувати виконання завдань, програмних вимог
з вивчення предмета.
|
9 клас
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар